Tiet Kanadassa

On tärkeää tietää, että soratiet ja soratiet Kanadassa voivat olla petollisia märällä säällä ja talvikuukausina. Huomaa, että tie voi muuttua soraksi heti, kun poistut päätieltä.

Suurin osa tienmatkaajista kulkee Kanadalla pääteillä, kuten Trans-Canada-moottoritie, joka yhdistää itään ja länteen ja on päällystetty. Yli 8000 km: n pituinen Trans-Canada on maailman pisin valtatie.

Tarkista päällystetyillä teillä oleva Canada Trip -vinkki asfalttisilla teillä ja moottoriteillä liikkumisesta. Onneksi meille, seikkailijoille ja soratien ystäville, monet takamaiden tiet Kanadassa eivät ole päällystettyjä.

Mikä hiekka on sorateillä ajamisessa

Ensinnäkin seikkailuhenkemme ja rakkautemme takamaata kohtaan saavat meidät matkustamaan syrjässä olevilta paikoilta, mikä tarkoittaa ajamista sorateillä. Suunnittele tällaista matkaa vain, jos sinulla on runsaasti aikaa tutustua ympäristöön.

Monet meistä haluavat päästä eroon turistijoukoista. Sora- ja sorateiden avulla voimme ehdottomasti tehdä juuri sen. Siellä seikkailu alkaa Kanadassa.

Kun suunnittelet Kanadan matkaa, matkareitti todennäköisesti vie sinut takamaiden kohteisiin. Siksi on mahdollista, että ajat sorateitä jossain vaiheessa matkan aikana. Silloin saat maistaa Kanadan seikkailua puhtaana!

Tämä kuulostaa hauskalta! Muista kuitenkin, että matkan varrella saatat kohdata äärimmäisiä ajo-olosuhteita. Huomaa myös, että useimmat autovuokraamot eivät salli vuokra-autojaan sorateillä. Tarkista ennen varaamista.

  • RAV4-matkailuauton muunnos minimalisteille
  • Matkailuautojen ja matkailuautojen vuokra-opas
  • Matkan suunnittelija

Mitä sinun on tiedettävä sorateiltä

Monet Kanadan suljetuista takamaista ja moottoriteistä ovat hyvin hoidettuja. Tämä pätee erityisesti matkailunähtävyyksiin johtaville teille tai jonkun maalaistaloon johtaville teille.

Tässä tosiasiat:

Useimmiten 4 × 4-autoa ei tarvita. Se riippuu matkasi vuodenajasta ja valitsemistasi reiteistä. Soratiet ovat haavoittuvia, varsinkin kun niillä on paljon liikennettä. Sade voi aiheuttaa vuotoja, purot voivat tulvia tietä, ja kuopat voivat jäädä kauan sateen jälkeen.

Aiotun tien kunto

Jos sinulle kerrotaan, että vaaditaan 4 × 4-ajoneuvo, älä lähde vetämään perävaunua 2WD Dodge -autossasi. Et ehkä tarvitse 4 × 4: tä, mutta se antaa sinulle mielenrauhan. Pidän myös mieluummin autoa, jolla on korkea puhdistuma. Tätä ei tarvita useimmilla sorateillä, mutta se on vähemmän stressaavaa, kun törmäät tien päällä oleviin syviin ojiin ja kiviin.

Ajoin 4 × 4 Dodge Durangoa muutama vuosi sitten, kun kivi mursi ilmastointilinjan, kun ajoin sorateellä.

Länsi-Kanadassa olen aina asunut sorateillä. Kesäajo ei ole ongelma, kun tottuu kuoppiin, mutta myrskyn jälkeen odota puita tiellä. Talviajo voi olla vaikeaa rankan lumisateen jälkeen. Joskus kestää päiviä, ennen kuin huoltomiehistö kääntyy kyntämään teitä.

Minulla oli aina 4 × 4 ajoneuvo. Se on ainoa autotyyppi, joka antaa minulle itseluottamuksen, jota tarvitsen ajaessani erämaakohteisiin, joista pidän.

Suurimmalla osalla meistä Kanadassa on kaksi rengassarjaa. Vaihdamme kesärenkaisiin, kun lumi menee, joka on yleensä huhtikuussa Okanaganissa, Brittiläisessä Kolumbiassa. Monet korkealla asuvat ihmiset käyttävät nastarenkaita selvitäkseen talven turvallisesti. Toinen vaihtoehto on kuljettaa ketjuja.

Todennäköisesti suunnittelet Kanadan tieliikennettä kesäkuukausien aikana, joten sinun ei tarvitse käsitellä talvitietä.