Mikä ajaa “suurta eroamista” Yhdysvalloissa ja Euroopassa? Vaikuttaako Intia?

Mikä on suuri eroaminen?

Asiantuntijat tunnistavat tämän suuntauksen suureksi eroamiseksi, jossa ennätysmäärä ihmisiä eroaa vapaaehtoisesti. Kun pandemian vaikutukset ovat laantumassa ja asiat palaavat vuotta 2020 edeltävään aikakauteen, ihmiset näyttävät luottavaisemmilta jättäessään työpaikkansa löytääkseen parempia mahdollisuuksia. Koska tämä ilmiö näkyy kehittyneissä maissa, ihmiset voivat myös jättää työnsä pandemian jälkeen alkaneiden parantuneiden sosiaaliturva- ja työttömyysetuuksien vuoksi.

Mikä on suuri eroaminen?

Asiantuntijat tunnistavat tämän suuntauksen suureksi eroamiseksi, jossa ennätysmäärä ihmisiä eroaa vapaaehtoisesti. Kun pandemian vaikutukset ovat laantumassa ja asiat palaavat vuotta 2020 edeltävään aikakauteen, ihmiset näyttävät luottavaisemmilta jättäessään työpaikkansa löytääkseen parempia mahdollisuuksia. Koska tämä ilmiö näkyy kehittyneissä maissa, ihmiset voivat myös jättää työnsä pandemian jälkeen alkaneiden parantuneiden sosiaaliturva- ja työttömyysetuuksien vuoksi.

Euroopan ajosyklit

NEDC:tä käytetään vertailujaksona ajoneuvojen homologoinnissa Euro6-standardiin asti Euroopassa ja joissakin muissa maissa. Se koostuu kaupunkiosasta nimeltä ECE, joka toistetaan neljä kertaa, ja kaupunkien ulkopuolisesta osasta, EUDC.

Asiantuntijat kritisoivat tätä sykliä, koska se ei edusta todellisia ajo-olosuhteita. Kiihdytykset ovat todellakin erittäin pehmeitä; on paljon vakionopeusristeilyjä ja paljon tyhjäkäyntiä. Tämä tekee mahdottomaksi saada sertifioituja arvoja ajettaessa ajoneuvolla todellisissa olosuhteissa. Näistä syistä Euroopan viranomaiset tutkivat ratkaisua NEDC:n korvaamiseen. Uusi sykli, nimeltään Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP), tulee todennäköisesti näkyviin tulevalle Euro7-normille.

Artemis-ajopyörä

Tämä sykli perustuu niin sanotun Artemis-projektin puitteissa Euroopassa tehtyyn tilastotutkimukseen. Se on valmistettu kolmesta eri kokoonpanosta sekä lisäversiosta: kaupunkipyöräily, maaseutupyöräily, moottoritie 130 km/h ja moottoritie 150 km/h.

Artemis-syklejä ei käytetä saasteiden tai polttoaineen kulutuksen sertifiointiin. Kuitenkin autonvalmistajat käyttävät tällaista sykliä ymmärtääkseen paremmin todellisia ajo-olosuhteita ja arvioidakseen ajoneuvojensa todellista suorituskykyä.

Huomaa, että on olemassa useita muita jaksoja, joita autonvalmistajat käyttävät enemmän tai vähemmän, kuten modeemi-Hyzem-sykli, joita ei kuvata tässä artikkelissa.

You might also like